1.OBJEVUJEME SVĚT S LIŠKOU BYSTROUŠKOU
ADAPTACE - od 2.9. do 20.9.2022
- orientace v novém prostředí
- učit se znát svoji značku
- znát jména svých kamarádů a paní učitelek
- zvládat sebeobsluhu, hygienu, stolování
- osvojit si pravidla třídy, která dodržujeme
- bezpečné chování při všech činnostech
- spolupráce při řešení problémů ( kamarádství x sobectví)
- hry pro rozvoj zrakového a sluchového vnímání
- zjišťování úrovně výslovnosti a vyjadřování
- snažit se o samostatnou dohodu s kamarádem
- hledání odpovědí na problémové situace - Co by se stalo, kdyby...?
- rozvoj hrubé a jemné motoriky
- rozvoj řeči - vyprávění, zpěv, procvičování výslovnosti
- znalost barev a správný úchop psacích potřeb
- poznávání pomůcek na cvičení
23. - 27. 9. PLODY NAŠÍ ZAHRADY
- co právě uzrává v zahradách
- co na poli
- příchod Babího léta
- 28.9.svátek Sv. Václava
Dílčí projekty
1)LESNÍ DNY S LIŠKOU BYSTROUŠKOU
ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
- všímáme si podzimních změn v přírodě
- posilování pozitivního vztahu k přírodě
- všímáme si různorodých tvarů listů, plodů, šišek
- sklizeň podzimního ovoce a zeleniny
VÝCHOVA K OCHRANĚ ZVÍŘAT
- proč a kam odlétají vlaštovky
- zvířata domácí a volně žijící
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA
- rozvoj smyslového vnímání a fantazie
- podpora spolupráce a vzájemné pomoci
- využívání podzimních přírodnin
2)ZAJÍC HRYZÁLEK
ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL
- využívání školní zahrady pro hru – co nejvíce času trávit na čerstvém vzduchu
- důležitost ovoce a zeleniny pro naše tělo – ochutnávka podzimního ovoce a zeleniny
SOCIÁLNĚ-PATOLOGICKÉ JEVY
- posilování kamarádských vztahů mezi dětmi
- dodržování společných pravidel naší třídy
- bezpečné chování v prostorách školy, školní zahrady i na vycházkách
- spolupráce mezi rodinou a školou
3)MYŠÁK LOGÍSEK
LOGOPEDICKÁ PREVENCE
- logopedická depistáž
- rozvoj komunikačních dovedností
- zařazování logopedických písniček
- podpora dialogu
4)JEŽEK FRANTIŠEK
DOPRAVNÍ VÝCHOVA
- dítě jako chodec – bezpečnost na vycházkách (důležitost reflexních vest)
- dítě jako cyklista – využívání dopravního hřiště (ochranné vybavení pro cyklisty)
- jak se chováme na přechodu pro chodce
2. BYSTROUŠKA JDE DO ZAHRADY, S LISTÍM SI VŠAK NEVÍ RADY
30.9. - 4.10. BAREVNÝ PODZIM
- proměny v přírodě
- odlet stěhovavých ptáků
- písničky a básničky s podzimní tématikou
7. - 11. 10. PODZIMNÍ POČASÍ
- jak se správně oblékat
- prevence nemocí
- pouštění draků
14. - 18.10. LES NA PODZIM
- co můžeme vidět v lese
- houby jedovaté / jedlé
- zvířata v lese
21. - 25.10. EMOCE
- jak se cítíme
- řeč těla
- podpora kamarádství
29. - 30.10. PODZIMNÍ PRÁZDNINY
31.10 -1.11. PŘÍPRAVA NA DUŠIČKY A HALLOWEEN
- jak se slaví Dušičky
- Halloween ve světě
- strašidelné povídky
4. - 8.11. DUŠIČKY A HALLOWEEN
- návstěva hřbitova
- halloweenský rej
11. - 15.11. SV. MARTIN
- legenda o Sv. Martinovi
- pečení svatomartinského pečiva
- dramatizace příběhu o Martinovi
18. - 22.11. PŘÍPRAVA ZVÍŘAT NA ZIMU
- kdo jsou zimní spáči
- vhodné a nevhodné chování ke zvířatům
25. - 29.11. VÁNOCE VE SVĚTĚ
- kdo je Papa Noel, Belfana, Děda Mráz,...
- vánoční rituály v cizích zemí
- kde se o Vánocích jezdí na kolečkových bruslích
- kde se slaví Vánoce až po novým roce
DÍLČÍ PROJEKTY
1) LESNÍ DNY S LIŠKOU BYSTROUŠKOU
ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ (DSP, DSV)
Budovat pozitivní vztah k přírodě
Chápaní proměn v přírodě (roční období)
Zkoumání přírodních jevů
Pozorovat a poznávaní zvířata domácí a volně žijících
VÝCHOVA K OCHRANĚ ZVÍŘAT (DD, DSV)
lesní zvířata, jak jim lze pomoci před zimou
spoluvytváříme pravidla, jak se chovat ohleduplně k přírodě
2) ZAJÍC HRYZÁLEK
ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL
využívání školní zahrady pro hru
co nejvíce času trávit na čerstvém vzduchu
jak se správně obléci dle počasí
SOCIÁLNĚ - PATOLOGICKÉ JEVY
posilování kamarádských vztahů mezi dětmi
dodržování společných pravidel třídy
bezpečné chování v prostorách školy, školní zahrady
spolupráce mezi rodinou a školou
3) MYŠÁK LOGÍSEK
LOGOPEDICKÁ PREVENCE
rozvoj komunikačních dovedností
zařazování logopedických knížek
podpora dialogu
logopedické chvilky zaměřené na mimiku obličeje
4) JEŽEK FRANTIŠEK
Dopravní výchova
jak se chováme na přechodu pro chodce
dítě jako chodec - bezpečnost na vycházkách( důležitost reflexních vest)
dítě jako cyklista - využívání dopravního hřiště( ochranné vybavení pro cyklisty)
3. SNĚŽÍ, SNĚŽÍ POTICHU, CHOĎTE LIŠKY V KOŽICHU
2 - 6.12. MIKULÁŠ, ČERT A ANDĚL PŘICHÁZEJÍ
příchod Mikuláše, anděla a čerta(5.12.)
seznámení s tradicí
svátek Sv. Barbora
pranostiky
mikulášská dikotéka v kominitním centru
9 - 20.12. VÁNOCE, VÁNOCE PŘICHÁZEJÍ....
seznámení s vánočními tradicemi a zvyky
příběh o Ježíškovi, Josefovi a Marii
betlém
vánoční výzdoba
poslech vánočních koled
23 - 3.1.2025 VÁNOČNÍ PRÁZDNINY
6. - 10.1. My tři králové jdeme k vám
rozhovory o Vánocích, jak jsme je prožili
novoroční oslavy
pro koho je tříkrálová sbírka
13. - 17.1. Voda v různých skupenství
proměny skupenství
pokusy se sněhem a ledem
výroba rampouchu
20. - 24.1. Život na severním pólu
život Inuitů
život na Antarktidě a Arktidě
dopravní prostředky
27. - 31.1. Doba ledová
jak se v ní žilo
příroda a zvěř té doby
strava a oblékání
Jarní prázdniny 3. 2. – 9. 2.
1) LESNÍ DNY S LIŠKOU BYSTROUŠKOU
ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ (DSP, DSV)
všímáme si proměn přírody v zimním období
zkoumání a experimentování se skupenstvím vody (voda, led, sníh)
VÝCHOVA K OCHRANĚ ZVÍŘAT (DSV)
péče o zvířata v zimním období
čím můžeme krmit v zimě ptáky nebo zvířata v lese
komu patří jaké stopy ve sněhu
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA (DT)
využívání přírodních materiálů při vánočním tvoření
zimní tvoření z přírodních materiálů
2) ZAJÍC HRYZÁLEK
ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL (DT)
posilování zdraví – pobyt na zdravém zimním vzduchu
zimní sportování
bezpečnost při zimním sportování
vycházky do přírody – všímáme si krás zimní přírody
zdravé stravování v období zimy – důležitost dostatku vitamínů
posilování imunity - otužování
SOCIÁLNĚ-PATOLOGICKÉ JEVY
spolupráce a vzájemná pomoc mezi dětmi
prevence šikany – prevence projevů rasizmu
multikulturní společnost a postoje – jak se žije v severských státech, jak se žilo v době ledové
3) MYŠÁK LOGÍSEK
LOGOPEDICKÁ PREVENCE
procvičování problémových hlásek ve výslovnosti
podporování dialogu mezi dětmi
podporování vyjadřovacích schopností dětí – odbourání strachu při hraní rolí + při vyprávění příběhů
rozvoj motoriky a obratnosti mluvidel, procvičování fonematického sluchu, rozvoj slovní zásoby a zrakové percepce
4) JEŽEK FRANTIŠEK
DOPRAVNÍ VÝCHOVA
cestování v zimě
zimní sportování (bruslení, sáňkování, lyžování,…)
bezpečnostní pravidla
4.LIŠTIČKY, VSTÁVEJTE,JARO ZASE VÍTEJTE
5.SLUNCE ZAČALO HŘÁT, NA LOUKU SI POJĎTE LIŠČATA HRÁT