III. integrovaný blok (Sněží, sněží
potichu, choďte lišky v kožichu):
Čerte, Anděli a Mikuláši, doufám,
že nás nepostrašíš (25.11. - 6.12.2024)
- příchod čerta, anděla a Mikuláše (5.12.)
- hra na čertí peklo
- práce s uhlem
- seznámení s tradicí Čert, Anděl, Mikuláš
- svátek sv. Barbory – pranostiky (4.12.)
- PH – Čertí ocásky
- zkouška kožichů a čertích rohů
- mají čerti kopyta?
- Mikulášská diskotéka v Komunitním centru
Já mám z Vánoc nejraději, když se všichni kolem smějí (9.12. - 23.12.2024)
- vánoční tradice a zvyky
- zdobení vánočního stromu
- psaní přání pro Ježíška
- příběh o Ježíškovi, Josefovi a Marii
- betlém
- vánoční výzdoba
- poslech koled a vánočních písní – tanec
- sv. Lucie (13.12.)
- vánoční pečení
- výroba vánočního přání pro rodiče
Vánoční prázdniny (23.12.2024 – 3.1.2025)
Tři králové přicházejí, Vánoce tím ukončují (6.1. – 10.1.2025)
- rozhovory o Vánocích doma
(oslavy, zážitky) - Novoroční oslavy – u nás, jiné kultury
- novoroční předsevzetí
- četba příběhu O třech králích
- tvorba královské koruny
- tří králové – dramatizace
Život v pravěku a doba ledová (13.1. - 17.1.2025)
- Vznik planety a její jedinečnost
- Cesta do pravěku
- Život pračlověka
- Jeskynní malby
- Počátek společnosti (rozvoj sociálních dovedností)
- Dinosauři
- Paleontologie
- Cesta do středu země
- Prvohory, druhohory, třetihory
Inuitům těm je prima i když mrzne a je zima (20.1. - 24.1.2025)
- Jak se žije lidem v oblastech ledu a sněhu
- Inuiti, stavba iglú
- Rozmanitost přírody, poznávání rostlin a živočichů polárních oblastí
- Malí polární výzkumníci
- Vázání uzlů, manuální dovednosti
- Rybolov a ochrana přírody
Jak to chodí v zimě v lese (27.1. – 31.1.2025)
- Jak se starat o zvěř v zimě
- Co zvěři můžete dávat do krmelce
- Poznávání stop zvěře
- Návštěva krmelce v lese
- Hra na myslivce
- Poznávání stromů v lese
Jarní prázdniny (3.2. – 7.2.2025)
Čepice a rukavice a šup do chumelenice (10.2. – 14.2.2025)
- Dramatické zpracování pohádky o rukavičce
- Správné oblékání do zimního počasí – hrátky a tvoření zimního oblečení
- Seznámení s písní O rukavičce
- Posilnění imunity v zimních období
- Sv. Valentýn (14.2.)
Zimní sporty (17.2. – 21.2.2025)
- Vlastnosti sněhu a ledu
- Zimní sporty
- Zimní olympiáda (multikulturní přesah)
- Bezpečnost na ledě a sněhu
- Ukázka zimních sportů – závody
- Hrátky se sněhem
Masopustní veselice, barví nos i líce (24.2. – 28.2.2025)
- Co je období Masopustu
- Jak dlouho období Masopustu trvá
- Masopustní pečení
- Masopustní rej v maskách
- Tvoření masek
Moje tělo (3.3. – 7.3.2025)
- části našeho těla
- jaké existují onemocnění
- kde se lidé léčí
- jak vypadá kostra člověka, orgány v těle, na co slouží
- jak fungují naše soustavy (nervová atd.)
- co našemu tělu škodí a co prospívá
DÍLČÍ PROJEKTY
1. LESNÍ DNY S LIŠKOU BYSTROUŠKOU
a) ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ (DSP, DSV)
- posílení potřeby být v kontaktu se zimní přírodou
- práce související s péčí o zvířata, o přírodu v zimním období
- elementární chápána proměn v přírodě (roční období)
- odpovědnost a péče o ptáky a lesní zvěř
- poznatky o živých tvorech v přírodě v zimním období (stopy ve sněhu...)
- experimentace a zkoumání sněhu, ledu – různé skupenství vody
b) VÝCHOVA K OCHRANĚ ZVÍŘAT (DD, DSV)
- péče o živočichy v zimním období
- poznatky o živých tvorech (stopy ve sněhu, domovy zvířat ...)
- odpovědnost a péče o ptáky, lesní zvěř
2. ZAJÍC HRYZÁLEK
- činnosti zaměřené na otužování organismu
- smyslové a psychomotorické hry
- zimní sporty
- budeme rozvíjet u dětí pohybové dovednosti s posílením tělesného zdraví a uvědoměním si vlastního těla
- povedeme děti k osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, aktivnímu pohybu a zdravé výživě
3. MYŠÁK LOGÍSEK
- relaxační cvičení na uvolnění mimických svalů a dechová cvičení
- rýmování
- rozvoj verbálních dovedností
- dialog, umět vyjádřit své potřeby, pocity a sebehodnocení
- umět sestavit smysluplnou větu o 5 slovech, využívat pestrost slovních druhů
- hry na sluchovou paměť
4. JEŽEK FRANTIŠEK
- bezpečnost na ledě a sněhu
- Opakování pravidel silničního provozu
- poznávání značek označujících nebezpečí