1.OBJEVUJEME SVĚT S LIŠKOU BYSTROUŠKOU

VÍTÁME VÁS VE ŠKOLCE (4. 9. - 15. 9.)
-
Adaptace dětí na novou třídu, třídní učitelky a další zaměstnance školy
-
Přivítání se se svými kamarády z dřívější třídy
-
Poznávání svých značek (u stolu, v šatně, v koupelně,...)
-
Orientace v prostoru třídy (herna, jídelna, umývárna, šatna)
-
Utváření návyků sebeobsluhy (stolování, oblékání, hygiena, odpočinek na lehátku)
-
Seznamování s pravidly třídy
TÝDEN ZDRAVÍ (18. 9. - 22. 9.)
- Pojem zdraví
- Zdravá strava, sporty
- Oblékání na podzim
- 19.9. - Den zdraví na bystřickém náměstí ve spolupráci s MěÚ
- 20.9. Den mandal
ROZMARNÝ PODZIM (25. 9. - 29.9.)
- 23. 9. 1. - podzimní den
- Co je podzim - změny
- Sklízíme ovoce/zeleninu
- Odlet stěhovavých ptáčků
- 28.9. - svátek svatého Václava – Den české státnosti
- Putování za skřítkem Podzimníčkem – vycházka do přírody
DÍLČÍ PROJEKTY
LDBL - putování za Jablůňkou,vyhledávání jabloní v okolí MŠ
-vycházka na Homol-poznávání nejbližšího okolí MŠ
- pozorování houfování vlaštovek a jiřiček
Myšák Logísek - logopedická prevence v RK, během dne dle logopedária
Zajíc Hryzálek - posilování prosociálního chování formou her, posilování kamarádských vztahů,opakování pravidel ve vztahu k druhým-příběh O Maxovi
Ježek František - opakování dopravních pravidel při chůzi na chodníku, po silnici, na dopravním hřišti
2.BYSTROUŠKA JDE DO ZAHRADY, S LISTÍM SI VŠAK NEVÍ RADY

HOUBA SEM, HOUBA TAM, JESTLIPAK JE VŠECHNY ZNÁM (2. 10. - 6. 10.)
- 5. října - den úsměvu
- Poznáváme houby jedlé – nejedlé
- Písně a básně, PH s houbařskou tématikou
- Vycházka do lesa za Houbovým skřítkem
JABLÍČKOMÁNIE A BRAMBOROVÉ ČAROVÁNÍ (9. 10. - 13. 10.)
- Sklízíme ovoce/zeleninu
- Hudební hrátky s písněmi o jablkách, bramborách
- Vaříme bramboračku
- Zdobíme jablka cukrovou polevou
- Veselá jablíčka x veselé děti
- Úklid a úprava zahrad, polní práce
POČASÍ JE NA DRAKA (16. 10. – 20.10.)
- Podzimní počasí, proměny
- Výroba draků
- Draci v pohádkách
-
PODZIMNÍ SLAVNOSTI (23. 10. – 27.10.)
- Posvícení – vše tu krásně voní (pečení)
- Tradice, znaky, pověsti, poutě
- 28. říjen – státní svátek - den vzniku samostatného českého státu
- 26. - 27. 10. podzimní prázdniny
HALLOWEENSKÉ ŘÁDĚNÍ, DUŠIČKY (30. 10. - 3. 11.)
- Dušičky X Halloween - spojitost mezi těmito svátky, pochopit význam svátků
- Halloweenský rej
- Vyprávění strašidelných příběhů
- Dlabání dýní a práce s přírodninami
- památka zesnulých - 2.11. - návštěva hřbitova po stezce Duchů
DÍLČÍ PROJEKTY
1. LESNÍ DNY S LIŠKOU BYSTROUŠKOU
- Vycházka do lesa za Houbovým skřítkem
· ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ (DSP, DSV)
- Kontakt s podzimní přírodou, přírodninami, pojmenování plodů, a darů podzimu, vnímání všemi smysly
- Seznámení dětí s pracemi souvisejícími s péčí o rostliny a přírodu
- Zkoumání přírodních jevů
· VÝCHOVA K OCHRANĚ ZVÍŘAT (DD, DSV)
- Pozorování a poznávaní zvířat volně žijících
- Porozumění základním potřebám zvířat, respektování jejich domovů a životního prostředí
· POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA (DT)
- Rozvoj pohybových schopností, přizpůsobení terénu a počasí
- Manuální šikovnost při podzimním tvoření, výzdoby třídy
2. ZAJÍC HRYZÁLEK
· ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL (DT)
- Výlety do přírody, zdolávání přírodních překážek, fyzická zdatnost
- Maximální využití zahradního náčiní a zahrady
- Povědomí o zdravém životním stylu- co našemu zdraví škodí a co prospívá, vhodná skladba jídelníčku- zelenina, ovoce, luštěniny
- Příprava pokrmů - pomazánek, polévek, zdobení pokrmů zeleninou, výroba moštu, zdravé pokrmy, vitamíny, atd.
- Bezpečné a slušné chování ve městě, na výletě, v divadle, při exkurzi či besedě
· SOCIÁLNĚ-PATOLOGICKÉ JEVY (DD)
- Diagnostika logopedie, vstupní diagnostiky, podpůrná opatření, individuální potřeby dětí
- Podpora rodiny - úzká komunikace s rodiči
- Dodržování společně vytvořených pravidel, zodpovědnost za své chování a jeho hodnocení
- Vzájemná pomoc, spolupráce s ostatními, komunikace ve skupině
- Posílení prosociálního chování, vztah k druhým lidem
3. MYŠÁK LOGÍSEK
· LOGOPEDICKÁ PREVENCE - Dle Logopedária (DP)
- Vývojová úroveň řeči - diagnostika
- Rozhovory a předání doporučení zákonným zástupcům z oblasti řeči dítěte
- Podpora předčtenářské gramotnosti, komunikativních dovedností se správnou výslovností
- Práce s Logopedáriem
- Práce s deskovými hrami, logopedickými kartičkami, pexesem
- Posílení motoriky a obratnosti mluvidel, procvičení fonematického sluchu, postřehu, rozvíjení slovní zásoby, zrakové orientace a další důležité schopnosti a dovednosti
4. JEŽEK FRANTIŠEK
· DOPRAVNÍ VÝCHOVA (DSV)
- Role dětí v silničním provozu
- Základní vědomosti nezbytné k bezpečnému pohybu na silnici a v jejím okolí
- Maximální využívaní dopravního hřiště za příznivého počasí
- Rozvoj schopnosti rychlého a správného rozhodování
- Základní znalosti a dovednosti související s příčinou a následky dopravních nehod, které může dítě pochopit
- Role chodce - bezpečné přecházení, pohyb u vozovky po silnici a na vlakových přejezdech, semafor - pozná světelné signály, pohyb po chodníku
- Znalost a použití ochranného vybavení pro cyklisty, bruslaře, jezdce na koloběžce či skateboardisty
- Znalost, kde se bezpečně na těchto dopravních prostředcích pohybovat, kde se na nich nesmí jezdit, pohyb na chodníku, na přechodu pro chodce, na cyklostezce, základní dopravní značky
- Znalost a dodržování základních dopravních pravidel
DÍLČÍ PROJEKTY
1. LESNÍ DNY S LIŠKOU BYSTROUŠKOU
· ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ (DSP, DSV)
- Kontakt s podzimní přírodou, přírodninami, pojmenování plodů, a darů podzimu, vnímání všemi smysly
- Seznámení dětí s pracemi souvisejícími s péčí o rostliny a přírodu
- Zkoumání přírodních jevů
· VÝCHOVA K OCHRANĚ ZVÍŘAT (DD, DSV)
- Pozorování a poznávaní zvířat volně žijících
- Porozumění základním potřebám zvířat, respektování jejich domovů a životního prostředí
· POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA (DT)
- Rozvoj pohybových schopností, přizpůsobení terénu a počasí
- Manuální šikovnost při podzimním tvoření, výzdoby třídy
2. ZAJÍC HRYZÁLEK
· ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL (DT)
- Výlety do přírody, zdolávání přírodních překážek, fyzická zdatnost
- Maximální využití zahradního náčiní a zahrady
- Povědomí o zdravém životním stylu- co našemu zdraví škodí a co prospívá, vhodná skladba jídelníčku- zelenina, ovoce, luštěniny
- Příprava pokrmů - pomazánek, zdobení pokrmů zeleninou, výroba moštu, zdravé pokrmy, vitamíny, atd.
- Bezpečné a slušné chování ve městě, na výletě, v divadle, při exkurzi či besedě
· SOCIÁLNĚ-PATOLOGICKÉ JEVY (DD)
- Diagnostika logopedie, vstupní diagnostiky, podpůrná opatření, individuální potřeby dětí
- Podpora rodiny - úzká komunikace s rodiči
- Dodržování společně vytvořených pravidel, zodpovědnost za své chování a jeho hodnocení
- Vzájemná pomoc, spolupráce s ostatními, komunikace ve skupině
- Posílení prosociálního chování, vztah k druhým lidem
3. MYŠÁK LOGÍSEK
· LOGOPEDICKÁ PREVENCE - Dle Logopedária (DP)
- Vývojová úroveň řeči - diagnostika
- Rozhovory a předání doporučení zákonným zástupcům z oblasti řeči dítěte
- Podpora předčtenářské gramotnosti, komunikativních dovedností se správnou výslovností
- Práce s Logopedáriem
- Práce s deskovými hrami, logopedickými kartičkami, pexesem
- Posílení motoriky a obratnosti mluvidel, procvičení fonematického sluchu, postřehu, rozvíjení slovní zásoby, zrakové orientace a další důležité schopnosti a dovednosti
4. JEŽEK FRANTIŠEK
· DOPRAVNÍ VÝCHOVA (DSV)
- Role dětí v silničním provozu
- Základní vědomosti nezbytné k bezpečnému pohybu na silnici a v jejím okolí
- Maximální využívaní dopravního hřiště za příznivého počasí
- Rozvoj schopnosti rychlého a správného rozhodování
- Základní znalosti a dovednosti související s příčinou a následky dopravních nehod, které může dítě pochopit
- Role chodce - bezpečné přecházení, pohyb u vozovky po silnici a na vlakových přejezdech, semafor - pozná světelné signály, pohyb po chodníku
- Znalost a použití ochranného vybavení pro cyklisty, bruslaře, jezdce na koloběžce či skateboardisty
- Znalost, kde se bezpečně na těchto dopravních prostředcích pohybovat, kde se na nich nesmí jezdit, pohyb na chodníku, na přechodu pro chodce, na cyklostezce, základní dopravní značky
- Znalost a dodržování základních dopravních pravidel
III. SNĚŽÍ, SNĚŽÍ POTICHU, CHOĎTE LIŠKY V KOŽICHU

DÍLČÍ PROJEKTY
1. LESNÍ DNY S LIŠKOU BYSTROUŠKOU
· ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ (DSP, DSV)
- Pozorování stop zvěře v zimě, zbarvení zvěře
-Pozorování stromů v zimním období, změn v přírodě
· VÝCHOVA K OCHRANĚ ZVÍŘAT (DD, DSV)
- Přikrmování lesní zvěře, ptactva v zimě
· POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA (DT)
- Rozvoj pohybových schopností, přizpůsobení terénu a počasí
- Manuální šikovnost při vytváření výrobků v CA Dílna
2. ZAJÍC HRYZÁLEK
· ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL (DT)
- Vycházky do přírody s pozorováním stop zvířat ve sněhu, zdolávání nerovného terénu za sněhových podmínek, rozvoj fyzické zdatnosti při bobování, sáňkování
- Využívání zahrady v zimním období k pohybovým hrám se zimní tématikou
- Povědomí o zdravém životním stylu- vhodné oblékání v zimě, otužování
- Příprava pokrmů - pomazánek, zdobení pokrmů zeleninou, výroba moštu, zdravé pokrmy, vitamíny, atd.
- Bezpečné a slušné chování ve městě, na výletě, v divadle, při exkurzi či besedě
· SOCIÁLNĚ-PATOLOGICKÉ JEVY (DD)
- Diagnostika, logopedie, podpůrná opatření, individuální potřeby dětí
- Podpora rodiny - úzká komunikace s rodiči
- Dodržování společně vytvořených pravidel, zodpovědnost za své chování a jeho hodnocení
- Vzájemná pomoc, spolupráce s ostatními, komunikace ve skupině
- Posílení prosociálního chování, vztah k druhým lidem
3. MYŠÁK LOGÍSEK
· LOGOPEDICKÁ PREVENCE - Dle Logopedária (DP)
- Vývojová úroveň řeči - diagnostika
- Rozhovory a předání doporučení zákonným zástupcům z oblasti řeči dítěte
- Podpora předčtenářské gramotnosti, komunikativních dovedností se správnou výslovností
- Práce s Logopedáriem
- Práce s deskovými hrami, logopedickými kartičkami, pexesem
- Posílení motoriky a obratnosti mluvidel, procvičení fonematického sluchu, postřehu, rozvíjení slovní zásoby, zrakové orientace a další důležité schopnosti a dovednosti
4. JEŽEK FRANTIŠEK
· DOPRAVNÍ VÝCHOVA (DSV)
- Základní vědomosti nezbytné k bezpečnému pohybu na silnici a v jejím okolí během zimního období
- Rozvoj schopnosti rychlého a správného rozhodování
- Role chodce - bezpečné přecházení po přechodu i mimo něj, pohyb u vozovky po silnici, pohyb po chodníku
- Znalost a dodržování základních dopravních pravidel
- LIŠTIČKY VSTÁVEJTE, JARO ZASE VÍTEJTE

V. SLUNCE ZAČALO HŘÁT, NA LOUKU SI POJĎTE LIŠČATA HRÁT

LDLB-vycházka za Vrbovými Větvánky k potůčku
- povedeme děti k chápání proměn v přírodě
- budeme je seznamovat s rostlinami na jaře
Myšák Logísek - logopedická prevence v RK, během dne dle logopedária
budeme děti podporovat ve využívání deskových her.log.
- nadále budeme pracovat s různými graf. motorickými listy
Zajíc Hryzálek– budeme posilovat pocity uspokojení z provedené práce, prožitků radosti ze zvládnutého a poznaného
- děti budou nadále hodnotit své chování a nést za něj odpovědnost při práci v CA ,HK I během RH
Ježek František - zopakujeme dopravní pravidla na dopravním hřišti ( význam dopravních značek, pravidlo pravé ruky,bezpečná jízda)
- budeme stále procvičovat pravidla chůze ve městě po chodníku i mimo něj, po přechodu i mimo přechod