HOLA, DĚTI, HOLA, ŠKOLKA VOLÁ (4.9.- 8.9.2023)
- Adaptace nových dětí
- Seznámení se spolužáky, s učitelkami, asistentkami, provozními pracovnicemi
- Poznávání přidělených značek, třídění značek dle různých kritérií (zvíře, věc, postava)
- Orientace v prostorách třídy, školky, školní zahrady a dopravního hřiště
- Utváření návyků sebeobsluhy
- Spoluutváření pravidel, (odsouhlasení dohody, následky porušení)
- Poznávání režimu dne a postupné přizpůsobování se
- Pohybové hry zaměřené na poznávání jmen, značek
- Poznávání pomůcek na cvičení, jejich vlastností a využití např. Padák, žebřiny, relaxační míčky, obruče
- Spoluutváření pravidel při pobytu venku (řazení, dvojice), první společné hrátky na školní zahradě
KDYŽ JSEM ZDRAVÝ, TAK MĚ ŽIVOT BAVÍ (18. 9. - 22. 9. 2023)
- Účast na akci města Bystřice VELETRH AKTIVIT - Bezpečnost, prevence, zdravý životní styl
- Poznávání ovoce a zeleniny, proč je pro nás zdravá
- Co jsou to vitamíny a proč jsou prospěšné pro naše tělo
- Jak chránit svoje zdraví - upevňování hygienických návyků
- Přivítání prvního podzimního den, poznávání znaků podzimu
- Malování bacilů foukáním brčkem do tuše.
Dílčí projekty
1)LESNÍ DNY S LIŠKOU BYSTROUŠKOU
ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
- všímáme si změn v přírodě v závislosti na ročním období
- posilování pozitivního vztahu k přírodě
- všímáme si různorodých živočichů a rostlin na zahradě MŠ a v okolí
- sklizeň podzimního ovoce a zeleniny a jejich možnosti zpracování
VÝCHOVA K OCHRANĚ ZVÍŘAT
- proč a kam odlétají vlaštovky
- zvířata domácí a volně žijící
- spoluutváříme pravidla, jak se chovat ohleduplně k přírodě
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA
- rozvoj smyslového vnímání a fantazie
- podpora spolupráce a vzájemné pomoci
- využívání podzimních přírodnin
2)ZAJÍC HRYZÁLEK
ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL
- využívání školní zahrady pro hru – co nejvíce času trávit na čerstvém vzduchu
- důležitost ovoce a zeleniny pro naše tělo – ochutnávka podzimního ovoce a zeleniny
- jak se správně obléci dle počasí
SOCIÁLNĚ-PATOLOGICKÉ JEVY
- posilování kamarádských vztahů mezi dětmi
- dodržování společných pravidel naší třídy
- bezpečné chování v prostorách školy, školní zahrady i na vycházkách
- spolupráce mezi rodinou a školou
3)MYŠÁK LOGÍSEK
LOGOPEDICKÁ PREVENCE
- rozvoj komunikačních dovedností
- zařazování logopedických písniček
- podpora dialogu
- logopedické chvilky zameřené na procvičení mimiky obličeje
4)JEŽEK FRANTIŠEK
DOPRAVNÍ VÝCHOVA
- dítě jako chodec – bezpečnost na vycházkách (důležitost reflexních vest)
- dítě jako cyklista – využívání dopravního hřiště (ochranné vybavení pro cyklisty)
- jak se chováme na přechodu pro chodce
- poznáváme základní dopravní značky
-
AKCE: